دوشنبه، تیر ۲۹، ۱۳۸۸

حل دو مشکل آزاردهنده در اوبونتو ۹.۰۴

با توجه به همه چیزهایی که در مورد اوبونتو ۹.۰۴ دوست دارم، دو ویژگی در اوبونتو جدید هست که بسیار آزاردهنده است. خوشبختانه این دو موضوع به آسانی قابل حل شدن هستند. اولین مشکل مربوط به پنجره بروزرسانی (Update Manager) است که بدون خبر قبلی باز می شود. فلسفه این ویژگی اوبونتو جدید برای من جای سوال دارد. فکر می کنم سیاست نسخه های قبلی که فقط به کاربر اعلام می کرد که نسخه های جدید وجود دارد بسیار بهتر بود. به هر حال برای غیر فعال کردن این ویژگی gconf-editor را اجرا کنید. سپس در قسمت سمت چپ به شاخه زیر بروید:
apps --> update-notifier
سپس گزینه auto_launch را غیر فعال کنید.

دومین مشکل در واقع مربوط به اوبونتو نیست و یک ویژگی فایرفاکس ۳ است. قراردادن این ویژگی هم برای من جای سوال دارد. فایرفاکس ۳ هنگام آغاز شدن واسط های شبکه را چک می کند و اگر به شبکه متصل نباشد مرورگر را در وضعیت آفلاین بالا می آورد. برای من که اکثرا در حال تست برنامه های تحت وب هستم و به شبکه متصل نیستم این ویژگی مطلوب نیست. برای حل این مشکل در نوار آدرس فارفاکس بنویسید about:config و اخطار رو بخونید و قول بدین که می دونین دارین چکار می کنین!
سپس دنبال گزینه toolkit.networkmanager.disable بگردید.‌ (توی جستجو بنویسید networkmanager) و با کلیک روی اون این ویژگی رو غیر فعال کنید.

بعضی ويژگیها بجای آنکه کار کاربر را آسان تر کنند باعث دردسر بیشتر می شوند!

۲ نظر: