سه‌شنبه، تیر ۳۰، ۱۳۸۸

مسابقه طراحی بهترین ایده Tab مرورگر

در مسابقه Mozilla Labs Design Challenge Summer 2009، موزیلا یک سوال مطرح کرده بود که چگونه می توانیم چندین وب سایت مختلف را در داخل یک پنجره مرورگر باز کرده و آن ها را مدیریت کنیم. از ۱۲۸ راه حل ارسال شده، چهار راه حل در بخش های "به عنوان بهترین در کلاس" و یکی به عنوان "انتخاب کاربران" برگزیده شدند.

در بخش ابتکار برای جدیدترین و اصیل ترین راه حل Tab پروژه TabViz انتخاب شد که Tab های بازشده صفحات وب را در گوشه سمت چپ مرورگر و به صورت شعاعی قرار می دهد.









مارتین پلی در بخش اجرا با ایده "گروه های Tab آبشاری" که Tab ها را به صورت عمودی در گروه هایی در سمت چپ مرورگرروی هم قرار می دهد، برنده شد.






راه حل موج (Wave) جایزه بهترین مدل تعامل انسان و کامپیوتر را بدست آورد. در این راه حل یک پیشنما از Tab ها در بالای صفحه نشان داده می شود. این ایده مرا به یاد dock در Mac OS X می اندازد.







در بخش بهترین برای تولید (کدام ایده را می توان آسان تر برای کاربر نهایی تولید کرد) راه حل "FaviTabs" برنده شد. FaviTabs صفحات را توسط Favicon ها (آیکون های کوچکی که کنار نوار آدرس نمایش داده می شوند و معمولا لوگو سایت هستند) با امکاناتی مثل کشو ها و گروه ها مدیریت می کند.





و در نهایت CubeZilla برنده جایزه انتخاب کاربران شد.


برای دیدن گزارش کامل و ویدیو های نمایشی لینک زیر را ببینید:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر